Ελένη Χαλμαντζή - Ψυχολόγος

Δευτέρα 30 Ιουλίου 2012

Δραστηριότητες που βελτιώνουν τη σχολική επίδοση του παιδιού.


  Οι γονείς μπορούν να συμμετέχουν με τα παιδιά τους σε πολλές δραστηριότητες. Υπάρχει ένα μεγάλο πεδίο δραστηριοτήτων που βοηθούν στην ωρίμανση της προσωπικότητας του παιδιού, που ενδυναμώνουν τον ενθουσιασμό του για τη μάθηση και βελτιώνουν την ικανότητα συγκέντρωσής του. Περνώντας ευχάριστες ώρες με τα παιδιά σας μπορείτε συγχρόνως να τα διδάξετε κοινωνικά αποδεκτές συμπεριφορές και να τους ενισχύσετε θεμελιώδεις δεξιότητες και ικανότητες της νοητικής και ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξής του.

  Στην ηλικία των 5-7 ετών οι δραστηριότητες επικεντρώνονται στο να προετοιμάσουν το παιδί για το σχολείο και να του μάθουν συνήθειες και συμπεριφορές που θα το οδηγήσουν σε σχολική επιτυχία. Θα μπορούσαν για παράδειγμα να φτιάξουν μια ιστορία με το παιδί τους λέγοντας μια πρόταση εκείνοι και αφήνοντας το παιδί να συνεχίσει, αυτή η δραστηριότητα εξάπτει τη φαντασία του παιδιού, καλλιεργεί τις γλωσσικές του ικανότητες και το εκπαιδεύει στη συνεργασία με τους άλλους. Εφόδια πολύ σημαντικά για την σχολική προσαρμογή και απόδοσή του.

  Στην ηλικία των 7-9 ετών υπάρχουν δραστηριότητες που βοηθούν το παιδί να μάθει να οργανώνεται και να κτίσει γρήγορα δεξιότητες και συνήθειες για να ανταποκριθεί καλύτερα στη διαδικασία της σχολικής μάθησης. Για παράδειγμα είναι σημαντικό το παιδί να μάθει να έχει συναίσθηση του χρόνου. Μπορείτε να του ζητήσετε να μείνει σιωπηλό για 15 δευτερόλεπτα κοιτάζοντας το ρολόι του. Μετά αρχίστε να μετράτε μαζί του τα 15 δευτερόλεπτα. Μετρήστε 30 δευτερόλεπτα και ζητήστε από το παιδί να σας απαντήσει, (αφού πρώτα το πραγματοποιήσει), πόσες φορές μπορεί να κτυπήσει τα χέρια του μέσα στο χρόνο των 30 δευτερολέπτων.

  Ελέγξτε τις απαντήσεις του με ένα χρονόμετρο για να αποκτήσει συναίσθηση του χρόνου και να καταλάβει αν έχει απαντήσει σωστά ή λάθος. Άμα το παιδί αποκτήσει συναίσθηση του χρόνου, θα συνειδητοποιήσει ότι μερικά πράγματα απαιτούν, περισσότερο χρόνο και άλλα λιγότερο για να γίνουν και θα μάθει σταδιακά πόσο χρόνο χρειάζεται για να ολοκληρώνει τις υποχρεώσεις του, ώστε να σχεδιάζει ανάλογα το πρόγραμμά του

  Στην ηλικία των 9-11 ετών οι δραστηριότητες που είναι κατάλληλες, είναι αυτές που βοηθούν στην αυτοσυγκέντρωσή του, στη διαδικασία της μάθησης και στο να μάθει να δουλεύει συστηματικά και οργανωμένα στο σχολείο. Επίσης, σε αυτή τη χρονική περίοδο πρέπει να δίνεται έμφαση και να ενθαρρύνεται το παιδί να παίρνει προσωπικές αποφάσεις. Για παράδειγμα, οργανώστε, αρχίστε και τελειώστε μια δουλειά μαζί με τα παιδιά σας όπως το να ποτίσετε τον κήπο, να πλύνετε το αυτοκίνητο, να πάτε για ψώνια κ.α.

  Μερικές φορές το πρώτο βήμα του σχεδιασμού φαίνεται ως χάσιμο χρόνου στα παιδιά. Δώστε τους να καταλάβουν ότι έχει μεγάλη σημασία, γιατί μέσα από την οργάνωση και το σχεδιασμό κερδίζουμε χρόνο και πετυχαίνουμε θετικά αποτελέσματα. Πρέπει να γίνει πεποίθηση των παιδιών ότι άμα σχεδιάζουμε και οργανώνουμε να πραγματοποιήσουμε μια εργασία οφείλουμε και να την ολοκληρώσουμε. Δεν πρέπει να αφήνουμε πράγματα μισά. Η οργάνωση και ο σχεδιασμός για το πώς θα γίνει μια δουλειά, η αρχή αλλά και η ολοκλήρωση της είναι σημαντικές προϋποθέσεις για την μαθησιακή διαδικασία και τη σχολική επιτυχία του παιδιού.

  Κάνοντας λοιπόν τα παραπάνω, τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να σέβονται τους ανθρώπους, να εκτιμούν καταστάσεις και ενισχύεται η αυτοπεποίθηση και η αυτοεκτίμησή τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου